Dag 6 Bunaken

29 juli 2023 - Bunaken, Indonesië

Na een heerlijke nachtrust zijn we vanmorgen om 07:00uur opgestaan voor het ontbijt, waarna we om 08:00uur op de boot gingen om te snorkelen. Lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien we ons nog eerst een weg door de mangrove moesten banen, waar Ralph gisteren nog een Monitor Lizard weg zag springen. Dit is na de komodo de grootste hagedis ter wereld.

Deze trip bestond uit twee stops waar we konden snorkelen.

Nadat we in het water zijn gesprongen bevinden we ons in een geweldig mooie onderwater wereld en na enkele minuten zien we ook al de eerste schildpadden.  We zijn volledig omgeven door vissen in alle kleuren en maten.

Naast schildpadden en vissen hebben we ook vermoedelijk een dolfijn gespot en Ralph een Adelaarsrog.

IMG_2856IMG_2848

Na vier uur op het water te hebben gezeten, zijn we terug gevaren naar het hotel, dit onder het toeziend oog van een gigantische zee Arend. Helaas is Ralph vreselijk verbrand, door in het vele water liggen. Dus tip voor de volgende keer beter insmeren.

De pech is wel dat we hier waarschijnlijk niet kunnen duiken. Alle duikscholen zijn volgeboekt. We hebben overal gevraagd maar het zit er waarschijnlijk niet in.

In de middag hebben we na een geweldige lunch heerlijke gerelaxed. Rowen heeft zelfs haar eerste massage gehad en kwam heerlijk ontspannen terug na twee uur.

Ook hebben we weer nieuwe teksten geleerd waardoor we hopelijk de locals beter begrijpen en ook terug kunnen praten.

We gaan nu weer heerlijk eten in het dorpje een grote kans dat het weer bij het zelfde huisje is als gisteren.

Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade